Het begon een beetje als een grap. We hebbben in januari de directie van de Febo via facebook uitgedaagd voor een Febao, ons succesnummer van Happyhappyjoyjoy, maar dan uit de muur bij de snackgigant. Kijk maar op Youtube
De Febo heeft dit zelf al een keer gedaan met de Hema voor een rookworstkroket, Hema wilde niet dus ging Unox er met de kroket vandoor. Wij wilden het voor Chinees Nieuwjaar, meer voor de gein dan voor het doen, maar wat denk je…, ze vonden het leuk!
En zo komt het dat wij al 4 weken lopen te vergaderen, bellen, testsessies beleggen, want we gaan samen met de Febo een Febao op de markt brengen. Een gestoomde bao met daarop een gebakken patty van eend met hoisinsaus, zoetzure komkommer en wasabimayonaise. Alles vers gemaakt, bij de Febo.
Wat ik trouwens niet wist is dat de Febo al hun snacks dagelijks vers maken. Tot 2 uur ‘s nachts kunnen de managers en franchisenemers inbellen en hun bestelling doorgeven, die vanaf 5 uur vers wordt gemaakt. Vanaf 8 uur gaan de auto’s rijden en zo wordt 2 à 3 keer per week het hele land beleverd. Vers!
Dus even voor de duidelijkheid, vers vlees (we hebben dezelfde slager), verse bouillon, verse salpicon (krokettendeeg), verse kroket. Cool hè!
Het gaat geen wereldhit worden, althans niet bij de Febo (alhoewel, je weet het nooit…), maar wel een hoop lol. De introductie vindt plaats tijdens Taste of Amsterdam (2-3-4-5 juni), je kunt ‘m dat weekend ook krijgen bij een select aantal Febo’s, en een maand bij Happyhappyjoyjoy.